مردی که به بهانه سرمایه‌گذاری در زمینه تولید داروهای گیاهی دست به کلاهبرداری زده بود، دستگیر شد.

کلاهبرداری با ادعای تولید داروهای گیاهی

سلامت نیوز: مردی که به بهانه سرمایه‌گذاری در زمینه تولید داروهای گیاهی دست به کلاهبرداری زده بود، دستگیر شد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، چندی پیش پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه شش تهران، از کلانتری سنایی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی ارجاع شد.  زنی حدودا ٤٠ ساله با حضور در پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «حدود یک سال پیش از طریق یکی از دوستانم به مطب فردی به نام امیر که خودش را پزشک طب سنتی معرفی می‌کرد رفتم. او پس از چند جلسه به من پیشنهاد داد برای تولید یک‌سری داروهای گیاهی و روغن کانولا در استان‌های شمالی کشور سرمایه‌گذاری کنم. این فرد مدعی شد در استان‌های مازندران، گلستان و همچنین جنوب کشور چند مزرعه کشت گیاهان دارویی دارد».

شاکی در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «امیر مدعی بود اگر من در زمینه تولید داروهای گیاهی و روغن کانولا سرمایه‌گذاری کنم، در پایانِ یک سال زراعی سود سرشاری عایدم خواهد شد. او با این ترفند در چند مرحله مبلغ ١٢٠‌ میلیون تومان از من دریافت کرد؛ بعد از گذشت یک سال، زمانی‌که برای دریافت اصل پول و سود حاصل از سرمایه‌گذاری به مطب او مراجعه کردم، وی برخلاف وعده‌های گذشته مدعی شد که پول مرا در مزارع جنوب کشور سرمایه‌گذاری کرده، اما در اثر آفات نباتی تمامی محصولات مزارع از بین رفته و فعلا قادر به پرداخت پول نیست».


شاکی با اشاره به طرح پیشنهاد ازدواج از سوی متهم پرونده عنوان کرد: «زمانی‌ که «امیر» با اصرار و پیگیری‌های من برای پس‌گرفتن پول روبه‌رو شد، پیشنهاد ازدواج داد که آن زمان متوجه شدم هدف این مرد از ابتدا کلاهبرداری بوده است». کارآگاهان با راهنمایی شاکی به محل کار «امیر» (٧٢ساله) در خیابان توانیر رفتند و برابر دستور قضائی متهم را دستگیر کردند.  «امیر» در همان تحقیقات اولیه صراحتا به دریافت پول از شاکی اعتراف کرد و در ادامه تحقیقات مشخص شد اساسا برخلاف ادعای اولیه او مبنی‌بر داشتن مزرعه محل کشت گیاهان دارویی، چنین مزارعی وجود خارجی ندارند.


سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: پرونده به‌همراه متهم پرونده به دادسرای مربوطه ارسال و متهم با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی، روانه زندان شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha